Agresja, autoagresja - jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami dziecka w spektrum autyzmu?
Autyzm to niezwykle złożone spektrum, obejmujące zarówno osoby wymagające intensywnej pomocy, jak i te wysokofunkcjonujące, które realizują się zawodowo i kończą wyższe studia. Jednak niezależnie od poziomu funkcjonowania, trudne zachowania, takie jak agresja czy autoagresja, są codziennością niemal połowy osób z autyzmem.
Czego dowiesz się ze szkolenia?
-
Jakie czynniki i emocje leżą u podłoża trudnych zachowań dziecka w spektrum autyzmu.
-
Jak rozpoznać sygnały wskazujące na możliwość wystąpienia agresji czy autoagresji.
-
Jak przewidywać trudne sytuacje i skutecznie im zapobiegać.
-
Jak zrozumieć zachowanie dziecka? Dlaczego w pracy nad trudnym zachowaniem ważne jest dokonanie analizy ABC.
-
Jakie funkcje może pełni trudne zachowanie dziecka.
-
Jakie strategie interwencji stosować, by skutecznie pomagać dziecku i samemu nie stracić równowagi.
-
Gdzie szukać wsparcia i jak korzystać z dostępnych zasobów specjalistycznych.
-
Jakie działania podjąć, by poprawić funkcjonowanie swojego dziecka.
Szkolenie jest częścią konferencji online "Dziecko w spektrum autyzmu", którą organizujemy w dniach 14 i 15 maja.
Harmonogram konferencji
Poniżej lista wszystkich szkoleń, które odbywają się w ramach konferencji. Chcesz w nich uczestniczyć? Przejdź na podstronę szkolenia, które Cię interesuje i zapisz się.
-
1
14.05, godz. 19:00
Sygnały, które mogą świadczyć o tym, że dziecko jest w spektrum autyzmu. Co zrobić, gdzie się udać?
Prowadząca: Anna Krawczyk
-
2
14.05, godz. 20:30
Agresja, autoagresja - jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami dziecka w spektrum autyzmu?
Prowadząca: Anna Bielak-Bajda
-
3
15.05, godz. 19:00
Jak wspierać rozwój dziecka w spektrum autyzmu - ćwiczenia, zabawy i sprawdzone pomysły
Prowadząca: Anna Krawczyk
-
4
15.05, godz. 20:30
Prowadząca: dr Marta Koplejewska
Ukończyłam pedagogikę specjalną i studia doktoranckie w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie, gdzie moje badania skupiały się na edukacji integracyjnej i włączającej.
Poza bezpośrednią pracą z dziećmi w placówkach integracyjnych, prowadzę wykłady na Akademii Pedagogiki Specjalnej i warsztaty dla przyszłych logopedów na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym. Cieszę się, mogąc dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem, pomagając kształcić przyszłe pokolenia specjalistów.
Opinie
-
Pani prowadząca bardzo fajnie przedstawiła zagadnienie wynikające z tematu szkolenia. Ogólnie jestem zadowolona pod każdym względem. Duży plus dla prowadzącejAgnieszka O.
-
Podobał mi się sposób przekazania wiedzy na temat szkolenia.Barbara Z.
-
Podawane były same konkretne sprawy związane z tematyką i super przykłady ćwiczeń z dziećmi. Dziękuję i pozdrawiam.Anna K.
-
Wiele informacji podanych w pigułce. Dzięki Wam poznałam mnóstwo fajnych zabaw i praktycznych ćwiczeń. Świetne szkolenie.Karina R.
-
Rzeczowość, konkretyzm. Prowadząca odpowiedziała na wszystkie zadane pytania.Agnieszka R.
-
Poziom wiedzy prowadzącej celujący! Ogrom pracy, rzetelne podejście do tematu. Rozwinięcie bardzo wielu wątpliwości. Chyba wszyscy tego potrzebowaliśmy. Fantastycznie poprowadzone szkolenie!Anna R.
-
Bardzo szeroko ujęty temat, a jednocześnie konkretne przykłady ilustrujące zagadnienie.Hanna Z.
-
Teoria niezbędna, uporządkowane treści, mnogość ćwiczeń na każdy zakres trudności dziecka. Doskonały przekaz prowadzącej.Halina C.
Jak to działa?
Zakładasz darmowe konto
na Wsparciu Rodzica
Zapisujesz
datę spotkania
Otrzymujesz dostęp
do spotkania na żywo