Jak budować relację z dzieckiem w spektrum przy pomocy metody Floortime - praktyczny przewodnik dla rodziców
Podczas spotkania poznacie model Floortime opracowany przez prof. Stanleya Greenspana – kompleksową metodę wspierania rozwoju dziecka z autyzmem, która opiera się na budowaniu relacji, podążaniu za emocjami dziecka i stopniowym przechodzeniu przez kolejne „kamienie milowe” rozwoju społeczno-emocjonalnego. Zobaczycie, jak działa metafora „drzewa uczenia się”: od „korzeni” (profil sensoryczny i regulacja), przez „pień” (wspólna uwaga, zaangażowanie, komunikacja), aż po „konary” – umiejętności szkolne, logiczne myślenie i samodzielność.
Dużo uwagi poświęcimy temu, co najbardziej praktyczne: jak podążać za zainteresowaniami dziecka, jak włączać się w jego zabawy (np. „żartobliwa przeszkoda”, „stawanie się zabawką”), jak wykorzystać codzienne czynności – kąpiel, ubieranie, wychodzenie z domu – jako okazję do nauki myślenia, komunikacji i współpracy. Omówimy także konkretne strategie radzenia sobie z samostymulacją, nadwrażliwościami, potrzebą silnych bodźców oraz z zachowaniami trudnymi i agresją, w tym ośmiostopniowy program wyznaczania granic oparty na emocjach, gestach, spokojnej konsekwencji i dostosowaniu do profilu dziecka. metoda-floortime,-czyli-jak-dot…
Na końcu zobaczycie, co mówią badania o skuteczności Floortime – dlaczego regularna, oparta na zabawie praca rodzica z dzieckiem poprawia funkcjonowanie emocjonalne, komunikację i codzienne umiejętności oraz wzmacnia więź w rodzinie.
Czego dowiesz się ze szkolenia?
-
Czym jest model Floortime i na czym polega „czas podłogowy” z dzieckiem w spektrum.
-
Jak wygląda 6 „kamieni milowych” rozwoju emocjonalno-społecznego i na którym etapie może być obecnie Wasze dziecko.
-
Jak rozumieć „drzewo uczenia się”: korzenie (sensoryka i regulacja), pień (relacja i komunikacja), konary (umiejętności szkolne).
-
W jaki sposób podążać za zainteresowaniami dziecka i jednocześnie stawiać mu wyzwania, które rozwijają myślenie i komunikację.
-
Jak wplatać Floortime w codzienne sytuacje: zabawę w domu, wyjścia, kąpiel, ubieranie, zakupy.
-
Jak reagować na samostymulację, nadpobudliwość, unikanie kontaktu i trudne zachowania, nie koncentrując się wyłącznie na „gaszeniu objawów”.
-
Jak bezpiecznie i skutecznie wyznaczać granice dziecku z ASD, tak aby uczyło się odpowiedzialności i regulacji, a nie tylko „posłuszeństwa”.
Dlaczego warto?
-
1
Poznacie konkretną, sprawdzoną metodę pracy z dzieckiem z autyzmem, której skuteczność została potwierdzona badaniami – bez ryzyka dla dziecka i rodziny.
-
2
Otrzymacie bardzo praktyczne, „życiowe” przykłady zabaw, scenek i codziennych sytuacji, które możecie od razu przenieść do swojego domu.
-
3
Zobaczycie, jak zamiast ciągłego korygowania zachowań budować relację, w której dziecko chce współpracować i być z Wami w „wspólnym świecie”.
-
4
Nauczycie się reagować spokojniej i bardziej świadomie na trudne zachowania – z większym zrozumieniem, ale też jasnymi, spójnymi granicami.
Zaświadczenie ze szkolenia
-
Zaświadczenie
Materiały dodatkowe
-
Prezentacja ze szkolenia
-
Podcast
Jak to działa?
Zakładasz darmowe konto
na Wsparciu Rodzica
Wykupujesz dostęp
do szkolenia
Otrzymujesz dostęp
do nagrania i wszystkich
bonusów na swoim koncie